23948sdkhjf

Bodys Shop vil være bedst for miljøet

Virksomheden præsenterer en ny global strategi.
Med 40 år på bagen forpligter The Body Shop sig nu til at blive verdens mest etiske og bæredygtige globale virksomhed, skriver The Body Shop i en pressemeddelelse.

Det sker med en ny global strategi, der berører alle områder af virksomheden og skal opnås inden 2020.

- Vores banebrydende kampagner var forud for deres tid og ændrede lovgivningen inden for dyreforsøg, vold i hjemmet og menneskehandel. Vi var de første i skønhedsverdenen til at anvende fair trade - eller Community Trade, som det hedder hos os, og vi har stadig branchens stærkeste program. Vi er små, men vi går forrest. I dag byder fremtiden på store udfordringer for os alle, og 40 års jubilæet for The Body Shop er en perfekt anledning til at konsolidere vores mål om at blive den ledende etiske virksomhed. At være virkelig bæredygtig, betyder for os, at vi skal forme vores virksomhed, så den fungerer i overensstemmelse med jordens naturlige systemer og ressourcer, så de kan forny og genskabe sig selv, siger Jeremy Schwartz, bestyrelsesformand og CEO hos The Body Shop.

Det nye Commitment indeholder 14 mål, hvor The Body Shop forpligter sig til at:

Enrich our people – berige mennesker omkring sig

1. Fordoble sit Community Trade program fra 19 til 40 ingredienser og hjælpe med at berige de lokalsamfund, der producerer dem.
2. Hjælpe 40.000 økonomisk sårbare personer rundt om i verden med at få adgang til arbejde.
3. Engagere 8 millioner mennesker i deres Enrich Not Exploit™ mission og dermed skabe firmaets største kampagne nogensinde.
4. Investere 250.000 timer af deres færdigheder og knowhow til berigelse af biodiversiteten i lokalsamfund.

Enrich our products – berige produkterne
5. Sikre, at 100 pct. af deres naturlige ingredienser kan spores og er bæredygtigt dyrket, for dermed at beskytte 10.000 hektar skov og naturlige miljøer.
6. For hvert år reducere miljøpåvirkningen fra alle deres produktkategorier.
7. Offentliggøre, hvilke naturlige ingredienser, de anvender, hvilke ingredienser de har fra grøn kemi, og graden af deres produkters bionedbrydelighed og vandmiljøpåvirkning.
8. Udvikle innovative produktionsprocesser, der gør det muligt at få helt nye kosmetiske ingredienser fra hotspots med stor biodiversitet, og som hjælper med at berige disse områder.

Enrich our planet – berige vores jord

9. Bygge bio–bridges, hvor de beskytter og forbinder 75 millioner m2 naturlige miljøer, og hjælpe lokalsamfund med at leve mere bæredygtigt.
10. Reducere deres butikkers aftryk på miljøet hver gang, de ombygger eller redesigner dem.
11. Udvikle og lancere 3 nye innovative bæredygtige emballageløsninger.
12. Sikre at 70 pct. af deres samlede emballage ikke indeholder fossile brændstoffer.
13. Forsyne 100 pct. af deres butikker med grøn eller CO2-neutral energi.
14. Reducere deres butikkers energiforbrug med 10 pct. hvert år.


Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.193